lördag 15 januari 2011

Bloggen en månad idag!


Hurra! Första månaden med blogg.
Här skulle jag kunnat ha lagt in något festligt ljudklipp från webben, á la en födelsedagssång. Fast en månad är faktiskt bara en månad, och så många födelsedagsvisor för 1-månadingar (hm?) på nätet lär jag inte hitta. Men blås gärna en liten fanfar på närmsta leksakstrumpet för oss. Och ett paket firar vi med i alla fall!

Paketet innehåller en mängd idéer på vad jag vill skriva om framöver. Än mer om lekfulla pyssel för barn. Om att pyssla både inomhus och utomhus, med oväntade material, nyttigt att veta om olika verktyg... Med mera. För blogg är ett bra forum för de där spontana idéerna som dyker upp allt eftersom. Det passar mig. För att jag är den person jag är, som gillar att klura ut hitta-på-grejer "som passar när barna´ är små".
Och dela med mig av det.

Men redan har jag märkt att innehållet i en blogg behöver vara betydligt mer kortfattat och komprimerat än i en bok. Så allt det roliga som inte får plats i bloggen, hoppas jag dyker upp i fler böcker framöver!

Inga kommentarer: