fredag 4 februari 2011

Nu äter vi flingor. Mycket flingor...!


Nä, jag lovar. Detta är inte en blogg, där vi kommer berätta vad vi äter till frukost. Inte i vanliga fall. Men idag är det ett undantag för i morgon är det nämligen pysselverkstad med mig på Stadsbiblioteket (i Göteborg kl 14). Ta på oöma kläder och ta med ett tomt flingpaket så pysslar vi en Väggteater tillsammans!
Biljetter släpps i låneexpeditonen Barn och unga 30 minuter innan det börjar.

Varför äter vi då så mycket flingor?
Jo, för bibliotekets spontanbesökare med pyssellust, är det kanske inte så troligt att de har med sig ett  flingpaket under armen att pyssla en Väggteater av... Så, nu har jag trummat ihop så många paket jag kan, och med ett internt "nödrop" bland anställda på Stadsbiblioteket hoppas jag fler paket dyker upp. OM ni tänker komma och pyssla, ta alltså gärna med er ett eget tomt flingpaket!

Vi kommer även använda oss av glasspinnar, men det kan man faktiskt köpa utan själva glassen, i 100-pack! Vägen till tomma flinpaket är något krokigare. Och mer mättande!

Inga kommentarer: