torsdag 19 december 2013

Lucka 19: Klapptips i färg




De här flytande färgerna i flaska är suveräna på papper och sugande ytor som kartong av olika slag. En flaska innehåller 500 ml och kostar ca 45:-. Färgerna är dryga och räcker till mycket, med kall röd, gul och blå kan du blanda många olika kulörer. Lägg till vit, en brun och kanske guld – om du vill blanda fler - och ge bort en dyrare klapp.

Jag har använt dem till pysslen i båda mina böcker, och varje gång det behövs färg i mina skapande verkstäder, så jag vågar lova att de är bra! Mina färgflaskor har jag köpt i fysisk butik i Göteborg men färgerna kan nog hittas i andra affärer också, annars finns de i In-Ex näthandel.

(Och nej, jag är alltså inte sponsrad! Jag betalar för allt material jag använder mig av. :-) ) 

I Julkalender 2013 bloggar jag om pyssligt som passar särskilt bra i december. Och kanske ett och annat ur min bok Julpyssla tillsammans, som du kan beställa t.ex. här eller här, eller låna på ditt bibliotek.  

Inga kommentarer: