tisdag 8 oktober 2013

Full fart i höst!

Ett verk från Kristine Thenmans utställning Urtid.

Kära bloggläsare, hoppas ni har tålamod att titta in här ibland, trots att jag inte hinner skriva ofta här just nu. Kanske har du heller inte tid att läsa här så ofta heller? Ibland trycks tiden ihop extra mycket, blir tät av det som ska göras, kanske måste göras - men också av det man vill göra! Jag är troligen inte den enda som upplever det ...

Någon som reflekterat över tid är Kristine Thenman. Bilden är från hennes fina utställning Urtid, som jag var på i söndags på Nääs Konsthantverk. Tyvärr var det sista dagen, så nu är allt nedplockat. Men det blir helt säkert fler utställningar framöver, besök gärna Kristines ambitiösa hemsida så länge.

I höst går jag en spännande kurs i Samtida konsthantverksteori, på "min" gamla skola HDK. Det är roligt med fördjupning, och att gå på föreläsningar, plöja text, reflektera, skriva om det vi har läst, få diskutera med de andra deltagarna i kursen. I huset finns många spännande och långa utbildningar, men även fristående kurser - kanske något för dig eller någon du känner?

Det finns mer att göra i höst. Kanske är du intresserad av att delta i mina skapande verkstäder? Då finns det flera chanser att träffas, här kan du hitta några platser och datum. Vill du boka? Så mig en signal eller maila, kontaktuppgifter finns på samma sida. I Kulturkatalogen finns ett par av mina program, som då omfattas av regionalt arrangörsstöd.

Jag "pysslar" även med ett nätverk. Har du hört talas om BarnBoksNätet, BBN? Det består av 77 barn- och ungdomsboksförfattare och illustratörer, och i det nätverket är jag nu sammankallande. Egentligen från och med i somras, fast det är först nu i höst som våra nätverksmöten dragit igång. Några av BBN:s medlemmar kan du läsa mer om här.

Ja, sådant håller jag på med i höst, och hela tiden puttrar det ju också på med nya idéer och berättelser, både i text och i lera. Mer om sånt när det känns färdigt nog att visa.

Så jag skriver kanske inte så ofta här just nu, men idag blev det ialla fall lååångt.
Ha fina oktoberdagar!

Inga kommentarer: