tisdag 29 oktober 2013

Inspirationsrace för fritidspedagoger


Foto: www.fotoakuten.se

Igår gick det undan! Förmiddagens timmar gick så fort att jag inte hann knäppa en endaste bild på vad vi gjorde tillsammans. För jag träffade 25 fritidspedagoger - från stadsdelarna Askim, Frölunda och Högsbo på Flatåsskolan i Göteborg. Vanligtvis har jag inte det tempot, inte när jag arbetar med barn i alla fall ...  Det var så roligt att träffa er, lycka till med ert viktiga arbete!

Har du som deltog någon bild du vill dela med dig av från gårdagen? Eller på hur det sen blir, när du har tid att experimentera vidare - till exempel med dina "toarullerollrar" eller stämplar? Maila gärna foto och/eller några reflektioner till mig: ingela_jonasson(snabel-a)hotmail.com
Såg här såg det ut hos Pia Johansson, som också hade en grupp pedagoger att inspirera.

Fritidspedagogerna igår arbetade i olika sorters verksamhet. Jag kommer klura vidare på lösningar och idéer i skapande verksamhet, för barn och unga vuxna med särskilda behov av olika slag. Har haft sådana kurser tidigare, som jag kan bygga vidare på och specialnischa för olika målgrupper. Finns det fler pedagoger i trakten som arbetar med särskilda målgrupper, kanske vi ska försöka få till en egen fortbildningsdag? Min mailadress har ni ovan, eller ring 0730-57 36 89.
Hör av er så kan vi resonera om saken.


Inga kommentarer: