måndag 26 november 2012

Klipp till orden!



I egenskap av författare får jag ibland träffa grupper med barn, på t.ex. bibliotek och i skolor. Det är roligt! Även om nu mina böcker inte är den typen av böcker som man har högläsning ur ... 

Nej, mina författarbesök är förstås ungefär som mina böcker, praktiskt inriktade med uppmuntran att arbeta med idéer, skapande i färg och form. Och jag uppmuntrar gärna alla till att hitta egna varianter och nya lösningar!

Ett exempel på vad jag kan göra om jag besöker en skolklass, är en praktisk skrivarverkstad med den dubbelbottnade rubriken Klipp till orden!

Du hittar mer information om den i Kulturkatalogen, sök på "Jonasson" för att hitta fram till mina olika skapande verkstäder. Att de är med där, innebär att arrangören är berättigad till förmånligt regionalt arrangörsstöd på 50% av kostnaden.

Men mina besök med skapande verkstäder går förstås att boka över hela Sverige genom Författarförmedlingen. Kontakta hjälpsamma bokare där, så berättar de mer hur det går till och vad det kostar. 

Jag har även ett info-blad (PDF) om just Klipp till orden! som jag snabbt kan maila till dig, eller till skolor du vill tipsa om detta. Hör gärna av dig så kan jag berätta mer om den, eller andra skapande verkstäder jag kan ha.

PS: Denna veckan dubbelbloggar jag ju igen, här kan du läsa mina inlägg i Rabén & Sjögrenbloggen.

Inga kommentarer: