fredag 30 november 2012

Snart klickar jag i gång julkalendern!

Ett viktigt verktyg, när jag själv ska vara
med på bilderna - fjärrutlösare.
I min första bok var det 482 foton, om jag inte minns fel. Kan ju vara roligt att veta. Hur många det är i Julpyssla tillsammans vet jag inte än, har faktiskt glömt kolla.

Och något som inte syns i böckerna, är att jag fotat minst 200 bilder till varje uppslag, ofta mer. Det blir många tusen bilder.

Nu när det är lucköppnartider blir det en titt varje dag fram till jul. Inte på flera tusen bilder alltså, utan bara 24, och bara en per dag. Tror jag, vi får se...

Här i bloggen kan ni kanske få se en och annan bild som absolut inte fick komma med. Kanske någon av mina otaliga grimascher, när jag till exempel får lim eller färg på fjärrutlösaren .

Jag hoppas på fler kreativa sätt att göra kalendrar, tipsa gärna om spännande varianter. Här är till exempel Frida Breifes performance i ett skyltfönster för några år sedan.

Misstänker att det kommer bli inlägg om annat mellan luckorna också. Vill du filtrera fram endast kalendern, klicka på etiketten "Julkalender 2012".

Inga kommentarer: